Bezwaar aantekenen
Als u van mening bent dat een stoel ten onrechte voor vergoeding is afgewezen dan kunt u terecht bij:
Zorgverzekeraars:
Als de bezwaarprocedure van uw zorgverzekeraar geen oplossing biedt, kunt u een klacht richten aan:
Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
Ombudsman Zorgverzekeringen
Geschillencommissie Zorgverzekeringen
Sparrenheuvel 16
Postbus 291
3700 AG Zeist
tel: (030)-698 83 60
fax: (030)-698 83 99
e-mail: info@skgz.nl
www.skgz.nl
WMO:
Met een bezwaarschrift kunt u binnen 6 weken bezwaar maken tegen een beslissing van de gemeente. Na het indienen van een bezwaarschrift zal er – vaak door een aparte commissie – een hoorzitting gehouden worden. De commissie geeft vervolgens een advies aan de gemeente en hierop volgt een beslissing (besluit) op bezwaar. Als u het hier niet mee eens bent, kunt u beroep aantekenen bij de bestuursrechter. Tot slot kan er nog hoger beroep bij de Centrale Raad van Beroep worden aangetekend.
UWV:
Bent u het niet eens met een beslissing van UWV? Dan kunt u bezwaar maken. Heeft u al bezwaar gemaakt en bent u het niet eens met de beslissing? Dan kunt u beroep aantekenen.
Let op: U kunt alleen tegen een officiële beslissing in bezwaar gaan. Een officiële beslissing staat altijd in een brief. Daarin staat ook óf u bezwaar kunt maken.
Kijk hier voor meer informatie.
Aanvraag Zorgkantoren:
In het kader van de AWBZ kunt u op verschillende momenten geconfronteerd worden met een beslissing waar u het niet mee eens bent. U heeft dan het recht om tegen deze beslissing bezwaar te maken en vaak kunt u desnoods ook nog beroep instellen bij de rechtbank. Klik hier voor meer informatie.
Mocht u niet voor vergoeding in aanmerking komen, maar de stoel toch om aantoonbare medische redenen hebben aangeschaft, dan raden wij u aan dit als aftrekpost in uw belastingaangifte op te nemen.
N.B. De nadere informatie over vergoedingen is met de grootste zorg samengesteld. U kunt daaraan echter geen rechten ontlenen.