U heeft nog vragen over uw stoel? Dan vindt u hier wellicht wel het goede antwoord. Mocht dit niet het geval zijn kunt u graag contact met ons opnemen. Wij horen graag van u.

Hoe bestel ik een stoel en hoe lang duurt dat?

Wij leveren rechtstreeks en via dealers (winkels voor medische hulpmiddelen zoals thuiszorgwinkels).

Bij directe levering kunnen wij u een vrijblijvende kostenraming maken wanneer u het pasformulier invult en naar ons terugstuurt. Heeft u vragen tijdens het invullen, vul de contactpagina in en wij nemen contact met u op. De levertijd is dan 2 weken voor eenvoudige stoelen en 4 weken voor de meer ingewikkelde stoelen. Houdt rekening met 1 week extra voor de uitlevering van de stoel

In het geval van levering via een dealer, zal deze voor advies, een kostenraming en de service zorgen. Als u wilt dat de stoel wordt vergoed moet u contact opnemen  met uw dealer.

U kunt de  gegevens van uw dealer opgeven (inclusief het e-mailadres voor contact) en wij zullen contact met hen opnemen. U kunt dealers waarmee wij recent gewerkt hebben vinden via deze link.

Past de stoel wel door mijn deuren?

Op pagina 2 van de folder vindt u de totale breedte van de door u gekozen stoel. Voor de modellen LeTriple Wheels en LeRoulé Plus is de totale breedte afhankelijk van de gekozen zitbreedte en kunt u de totale breedte vinden op de folder. Deze is te downloaden op de productpagina op de website. Neem eventueel contact met ons op over de mogelijkheden om de stoel zo smal mogelijk te maken.

Mag de stoel ook naar buiten en mee in een auto of taxi?

Onze LeTriple Basic, LeTriple en LeTriple Wheels zijn binnenhuisstoelen. Ze kunnen niet tegen regen en functioneren niet goed op een ongelijke ondergrond. U kunt ze als bagage in de auto vervoeren, maar u mag er tijdens het vervoer niet in zitten.

Onze LeRoulé Plus is geschikt voor binnenshuis en buitenshuis. Bij toepassing van hoofdsteun en taxibeugels mag u ook tijdens het vervoer in de stoel blijven zitten (mits goed vastgezet en conform lokale regelgeving). LeRoulé Plus is daarop ook getest.

Hoe zit het met de garantie?

Heeft u de stoel bij ons gekocht, dan is de garantie op onze stoelen 3 jaar (met uitzondering van de accu en luchtbanden: 6 maanden). In deze periode worden de stoelen bij mankement op onze kosten gerepareerd. Na die 3 jaar zijn, tot minimaal 7 jaar na aanschaf, onderdelen voor uw stoel met montagehandleiding beschikbaar.

N.B. Heeft u de stoel via een dealer gekocht, dan bepaalt deze de garantievoorwaarden en is deze ook de partij waar u aanklopt voor uw service.

Kan ik de stoel vergoed krijgen?

Uw lokale dealer is het beste op de hoogte van mogelijkheden voor vergoedingen. Neem contact op met uw lokale dealer. Onze LeTriple met Arthrdosesezitting heeft een HilfsMittelNummer (26.46.02.0014). Meer informatie is ook hier beschijkbaar.

Ik woon buiten de EU, kan ik gewoon een stoel bestellen?

In principe leveren wij wereldwijd. Wel is het belangrijk dat uw stoel voldoet aan de regelgeving in uw land. Onze stoelen voldoen aan alle eisen van de Europese Medical Devices Regulation. In sommige landen (zoals VS en Canada) zijn aanvullende nationale eisen waardoor daar onze stoelen niet leverbaar zijn.

Moet ik nog bijbetalen voor de elektrische hoog-laag?

Alle producten op onze website zijn elektrisch in hoogte verstelbaar. De lader en accu worden met de stoel meegeleverd. Opladen is 2x per week  nodig  (afhankelijk van het gebruik van de hoog/laag verstelling kan dit minder of soms meer zijn). Bij niet gebruik is 1x per 3 maanden opladen nuttig om de accu zo lang mogelijk mee te laten gaan.

Kan de stoel aangepast worden aan mijn persoonlijke wensen?

Alle producten op onze website worden op maat gemaakt. U kunt het pasformulier invullen voor een vrijblijvende offerte op maat. Neem contact met ons op als u twijfelt wat in uw geval de beste configuratie is.

Mochten er wensen zijn die niet op onze pasformulieren staan, dan kunt u hierover contact met ons opnemen (met uitzondering van onze budgetstoel LeTriple Basic).

Zijn de stoelen ook 2e hands te koop?

Sowecare maakt nieuwe stoelen op maat en handelt niet in tweede hands stoelen.

Waar vind ik het stoelnummer van de stoel?

Het stoelnummer (dat begint met de letters LT of LR) is te vinden op de sticker waarop ook onze CE-markering staat. Voor onze LeTriple Basic, LeTriple en LeTriple Wheels zit deze sticker op de achterkant van (horizontale) kokers waarmee de armleggers onder de stoel doorlopen. Bij onze LeRoulé plus zit de sticker op het frame aan de achterkant van de stoel.

Wat is nou het verschil tussen LeTriple/LeTriple Basic?

Onze LeTriple Basic is ons budgetmodel om onze trippelstoelen voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken. Het aantal mogelijke opties is daarbij beperkt. Zijn toch meer opties nodig, of past deze stoel beter bij uw wensen, dan komt u uit op onze standaard LeTriple. Een overzicht van de verschillen vindt u op deze link.

Hoe kan ik Sowecare dealer worden?

U kunt een mail sturen naar info@sowecare.com. Wij informeren u dan verder.